Friday, January 22, 2010

Secret Recipe has come to town~!!

Staying at a small town, I hardly see shops or restaurant that is considered kinda common at big city like K.L. Therefore, before I stepped myself to tertiary education life, I hardly watch movie in the cinema, having meal at MCD, having Secret Recipe's cake on my birthday & etc. However, the cost of living in my hometown (PERLIS) is very much lower than the place that I am staying right now (CYBERJAYA). Mayb bcoz of that, I have a chance to further my education to a private university in Cyberjaya.

When I first told them about my life in my hometown, the 1st expression is "Hah!!! like this can survive meh? no cinema, no bar, no club & NOT EVEN MCD???"
What I can say is that's how I was and I am brought up. I had been staying there for 17 years & in the future I will be going bc there again. The reason is simple. That's my Hometown. I don't need any reason to go to a place called HOME right?

I heard before that some people who were born in Perlis after went out from there and be a successful person, described Perlis as a dead city and god-forsaken place. It's kinda disappointed to see some ppl tend 2 4get where their roots are. I am sorry for them.

Last week, I was in my holiday. This was what I noticed.

An upcoming Secret Recipe Cafe.
Some would say "so wat? at my place every 2 steps got 1 secret recipe." *WC's quote*
However, for Perlis-ian, it makes an historical remark. The 1st ever Secret Recipe in Kangar. It indeed will bring some competition for the bakery that has been manipulating the market for so many years. Improvements come when there's competition.

For the information of all Perlis-ians, the cafe is allocated at the shop lots opposite of the TAMAN MUTIARA. It's beside the Klinik Sedhu.

Now, the location is bit weird as it's located beside a clinic.erm...or I have think too much???
Anywhere, Perlis-ian now u have more choices alredi.

I love my hometown~!!!

10 comments:

shirvine said...

yeah this year u can hv special cake for ur birthday!!!!

LUCKY_STRIKE_14 said...

haha..yeah~!!u wanna buy for me ma??
haha...

ah bird said...

careful, SP and Thailand are coming, allied.

shao ying said...

great post kean! yea, Garden Bakery has been monopoly the market for decade or maybe more! hoohoo we can eat Secret Recipe cake like the way once we all S.G ate at Ling Hu'ng house!miss the old days...

LUCKY_STRIKE_14 said...

haha...i m seeking help from U.S., Japan and China...dont worry...

LUCKY_STRIKE_14 said...

Shaoying...yeah...haha...thinking of uploading that video...haha...

shirvine said...

yeah...i miss that clip la...no matter how many times i hv watched it,i still laugh when i play it...lol...

LUCKY_STRIKE_14 said...

hahaha...pls help me find the link ya...& i post it...haha...

izu ting ting said...

hi, i'm from perlis too and currently studying in KL.oohh im so excited to know about this!finally, delicious cakes!!! :D

ooohh i love my hometown even without mcDs and secretrecipes. :D

LUCKY_STRIKE_14 said...

izu ting ting...
hai...hardly get 2 know blogger from kangar...yea...i am from kangar 2...that's my hometown...yeah...hometown is still the nicest place...